sâmbătă, 5 septembrie 2009

Furcile caudine ab initio

Persoanele care au inceput scoala inainte de 1989 au cunoscut cel mai bine ce insemna sa incerci sa scrii cu mana stanga. Erai luat imediat in primire de doamna invatatoare, care, cu cerbicie, staruia prin varii metode sa te indrepte. Adica sa te faca sa scrii cu orice chip cu mana dreapta. Diverse corectii erau aplicate stangaciului recidivist.
Se apela la impamintenita metoda constand in batai la palma cu rigla. Nu lipseau nici urechelile, asezatul la colt sau "infierarea" in fata clasei. Cum studiile arata ca scrisul cu mana stanga este determinat de mecanisme cerebrale, fortarea unui copil stangaci la scrierea cu mana dreapta este o masura contra naturii, care ii poate provoca acestuia sechele permanente.
Ati experimentat ceva din "tirania" descrisa mai sus, sau vreo alta forma de manifestare a ei ?
Share

3 comentarii:

  1. Grozav blog. Inedit si interesant, ma bucur ca s-a gandit cineva la asa ceva. Desigur ca sunt si un pic subiectiva - sunt stangace. Am de gand sa scriu un post pe blogul meu despre "stangacie" si despre blogul tau. :)

    On-topic: Eu nu sunt nascuta inainte de '89, am 18 ani, insa m-am confruntat cu asa ceva. Am invatat sa citesc devreme, asa ca dorinta urmatoare a fost scrisul. Educatoare de la gradinita a observat ca tineam creioanele,pensoanele, pixul in mana stanga si m-a fortat sa fac toate aceste lucruri cu dreapta. La inceput schimbam creionul in mana dreapta doar cand se uita la mine, dar dupa ce m-a "prins", m-am conformat. E aiurea...in primii ani de scoala scriam urat, plus ca se vad si unele urmari: nu am reusit sa invat sa cant la chitara.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma mir ca au mai fost practici de genul asta si dupa 89. Probabil ca ai dat peste o educatoare mai zeloasa. :)
    Da, un copil stangaci fortat sa scrie cu dreapta (termenul medical e "contrariat"), dezvolta diverse afectiuni, care se vad mai tarziu. Vezi si ultima parte din articolul "Copilul stangaci".
    Ma bucur ca vrei sa scrii pe blog la tine, si nu m-ar deranja daca l-ai adauga in blogroll :)

    RăspundețiȘtergere

Scrie un comentariu